8 feb. 2012

Dagens paketöppnande!

Idag fick jag äntligen cykla och hämta mina böcker! Jag började tro att de hade försvunnit (Amazon har slarvat bort mina saker tidigare). Så nu har jag haft lite av en minijulafton här när jag slet upp paketen. Tänk att man kan bli så glad av lite nya böcker! Fast sen är jag också blivande bibliotekarie, så det kanske säger mest om mig.


På tal om bibliotekarier har jag den här veckan jobbat med att göra en bibliotekskatalog - från grunden - tillsammans med några klasskamrater. Definitivt en av de klurigare uppgifterna vi har haft hittills, det är inte så lätt att göra databaser. Eller användarvänliga databaser, snarare. Dessutom blir jag så himla trött i huvudet. Jag tänkte dricka lite te och titta på Glee, sedan måste jag skriva lite om hur vi har tänkt när vi har konstruerat databasen. Jag har planerat att åka hem till Kullabygden över helgen, så ju mer jag kan skriva på den redan nu, desto bättre! Tjohej.

Inga kommentarer: