26 mars 2012

Igår idag imorgon.

I helgen har jag: oavsiktligt maratontittat på SATC, varit på korridorsfest (vilket var intressant, bl.a. träffade jag en kille som har sett mig på busshållsplatsen i Lerberget flera gånger som jag aldrig har träffat innan) och dessutom varit på våffelkalas.

Idag har jag: druckit Starbuckslatte i Malmö (vilket jag har varit pinsamt pepp på) - jag var i Malmö i förmiddags för att besöka Malmös stadsarkiv och lyssna på hur de arbetar med förmedling. Intressant, även fast jag inte läser arkivinriktningen. Jag hade gärna stannat kvar i Malmö och njutit av solen och havsluften men var tvungen att ta mer eller mindre första tåget tillbaka till Lund eftersom vi hade föreläsning på eftermiddagen - däremot hann jag ju förbi Starbucks.

Dessutom var jag inne i en affär i Lund för tredje gången sedan i fredags, vilket alltid är lite pinsamt, och blev igenkänd av expediten. Jag köpte ett par blå och svarta ballerinaskor i fredags som var nedsatta till 180 kr men såg också ett par likadana beiga och gula skor (även de nedsatta till 180) som jag ångrade att jag inte köpte - så därför gick jag tillbaka idag och köpte dem. Nu är det ju ballerinasäsong, så det är ju lika bra att passa på!

Par 1 och par 2!
Imorgon är jag: "ledig" (=inga föreläsningar), så då ska jag passa på att ta tag i lite saker som jag har skjutit upp (som att städa lägenheten), betala hyra, plugga och simma.

Inga kommentarer: