11 apr. 2012

SB, Kofi och GoT.

Tiden går så himla snabbt: för en vecka sedan kom pojkvännen hem, sedan var det påsk, och idag har han åkt tillbaka igen, vilket är lite ledsamt. Om två veckor börjar också nästa, och läsårets sista, kurs - det känns ju som den nuvarande började nyss? Däremot har jag grupparbeten, idédokument, reflektionsuppgifter och en presentation kvar innan dess...

En annan, lite roligare sak än deadlines och presentationer som händer om två veckor är att jag ska gå på det här och bl.a. lyssna på Kofi Annan. I ca 3 (TRE) timmar köade vi för att få biljetter, och till slut, efter uppfinnandet av hashtaggen #kofikö (som vi nog inte lyckades sprida), lite dramatik när folk försökte tränga sig och sedan blev sura och färre antal släppta biljetter än utlovat, fick jag min biljett. Tjoho!


Förresten har jag Instagram nu! Där heter jag suloinen - följ mig! NU!

Nu ska jag förbereda mig för morgondagens handledning och sedan titta på senaste avsnittet av Game of Thrones (av säsong 1 som visas på SVT nu, inte säsong 2 som började förra veckan i USA) och TV-cirkeln. Godnatt!

Inga kommentarer: