23 sep. 2009

Hunden.

Idag har jag försökt putsa fönster. Väldigt spännande med tanke på att vi bor på sjätte våningen och jag var tvungen att luta mig ut för att komma åt överallt. Förutom det har jag bara varit väldigt seg och inte gjort särskilt mycket vettigt. Jag vaknade till flera gånger i natt/morse och trodde att det regnade, bara för att varje gång komma på att det var tåg som kom.

5:e oktober har jag min första föreläsning, klockan 11.00 på SSEES (School of Slavonic and East European Studies). Finska. Yes. Kyllä! Glömde säga det till mamma när hon ringde innan idag, får försöka prata med henne imorgon också. Hon berättade att hennes farbror (Bertil) hade brytit nacken (!) förra måndagen, stackars morfar och mormor fick inte veta förrän i lördags. Iiiiisch.

Nu ska jag byta om, måla naglarna och läsa.

2 kommentarer:

sb sa...

VA! dog han?

Malin sa...

Nej. Men vet inte hur illa det är. Antagligen ganska illa, han är redan rätt gammal och sliten. Parkinsons och så.