13 dec. 2012

Prickar och rävar.

Jag har legat hemma sjuk sedan i tisdags. Så himla trist. Å andra sidan har jag haft en ursäkt att följa Musikhjälpen, vilket alltid är något. Den enda föreläsningen jag har haft den här veckan har varit i distanskursen i immaterialrätt som jag läser, så jag har inte missat något. Förutom de tre timmar jag skulle ha jobbat i eftermiddags. Jag är glad att jag inte försökte jobba - jag gick till min Coop vid tolv för att köpa halstabletter och orkade knappt gå tillbaka, även fast jag bara har någon minut till affären. I morgon har vi ett textseminarium i min andra kurs (forskningsmetodik) som jag hoppas att jag är tillräckligt frisk och pigg för att gå på. Får se i morgon morgon helt enkelt.

En annan sak jag har passat på att göra idag vilket är lite sämre än Musikhjälpen (men nästan roligare) är att nätshoppa lite: jag hittade t.ex. Marimekko-Converse på Asos för 380 kr. Jag var nära att köpa dem för 1000 kr i Helsingfors i somras. Dessutom hittade jag en söt klänning med rävtryck nedsatt till 180 kr. Free shipping worldwide + 20% på ALLT = en lite gladare sjukling.


Nu ska jag försöka sova så jag förhoppningsvis känner mig pigg nog att bege mig iväg till seminariet i morgon. Godnatt!

Inga kommentarer: