2 juni 2013

What good is warmth without cold to give it sweetness?

Min favoritmånad bara flög förbi. Helt plötsligt var det dags för presentation av uppsatsen och opponeringar, därefter var det en vecka sedan vi hade presenterat uppsatsen och plötsligt var det juni. Utöver att fortsätta arbeta med uppsatsen och vara nervös inför presentationen och opponeringarna hann jag i maj även bland annat med att:
Lukta på blommande syrener. 
Åka på exkursion till Wanås! 
Superfint att promenera i skogen och parken, men läskigast var högtalarna i skogen som lät som barn (ibland även ungdomar/vuxna) som förtvivlat ropade på sin mamma och vid några enstaka tillfällen även sin pappa. Vår guide berättade att en del besökare till och med har ringt polisen.  
Tittat på vad lycka är för andra människor. Bullar alltså.
Också har jag klippt mig! 
Senaste veckan har jag dessutom varit (och är, fortfarande) superduperförkyld, men det är ju mindre roligt. Mer roligt är att jag såg Jag ringer mina bröder i Malmö igår, man borde gå på teater oftare när det bara kostar lika mycket som en biobiljett.

Nu ska jag läsa uppsats, kanske för näst sista gången. Nästa vecka börjar min sista vecka som student NÅGONSIN, på fredag ska uppsatsen in. SKÖNT, roligt, läskigt och sorgligt på samma gång.

Inga kommentarer: