30 dec. 2007

Malin + Stockholm = sant...?

Jag har inte skrivit något på evigheter! Jag skyller på mina syskon, de lämnar aldrig datorerna lediga. BAH! Jag funderar på att dumpa engelskan för gott, och jag har ett flertal anledningar. "En primer lugar", pallar jag inte. Och jag känner mig, av någon anledning, skitkass på engelska. OCH Annika Marklund bloggar på svenska. Kan hon kan jag. Även fast jag fortfarande tycker att hon är hundra gånger sötare än jag. Men jaja.

Idag var jag inne på studera.nu, efter ett avbrott på några veckor, för att kolla om det hade kommit upp något med lingvistik. Och JA! Kandidatprogram i lingvistik på tre år! Jag blev såklart jätteglad. Men sen är det i Stockholm, som jag mer eller mindre aldrig har besökt (har kört igenom två gånger, väntat på finlandsfärjan mittemot Gröna Lund i någon timme, och sovit över en natt på hotell). HUH! Stockholm, av alla ställen! Dyrt, kallt och otrevliga människor. Säger Malin som aldrig har besökt staden. Jag ska anmäla mig iallafall, och sen får jag se om jag kommer in. (HOPPAS!) Jag har tänkt länge på att jag vill läsa lingvistik (åtminstone sedan högstadiet, vad jag kommer ihåg), och kära Staffan var också säker på att det var helt rätt för mig. Tjoho!

På onsdag kommer Elins holländare. Jag vill absolut inte umgås med dem, vilket jag såklart är tvungen till, något annat skulle vara mycket oartigt. Men jag ska ändå försöka komma undan så mycket jag kan. Läskiga holländare är nog vad jag är mest rädd för, efter spindlar. Och läskiga trappor. Och hissar. Och Pyramid Head. (Och nu när Malin tänkte på alla de här läskiga sakerna tillsammans blev hon såklart JÄTTErädd, och kommer antagligen inte kunna sova inatt).

Inga kommentarer: