15 maj 2010

Lördag.

Min mock-oral gick okej. Jag var nervös, vilket innebar att jag inte andades när jag läste texten. Dessutom sa läraren att jag måste överdriva mina finska konsonanter mer, speciellt dubbelkonsonanterna. Men det har jag svårt för, när jag förberedde mig innan kom jag på mig själv med att läsa "oma" (typ 'egen') som på tyska, "ååå-maa". Så jag får öva på att överdriva långa konsonanter och vokaler, läsa långsammare och, framför allt, ANDAS. Senare idag ska jag skriva en lista med vad jag behöver göra. Just nu känner jag mig mest nervös bara. Och lite stressad. Men jag har idag på mig (fast jag börjar nog inte plugga förrän i eftermiddag), imorgon, aural + oral 13-15 på måndag och written exam 10-13 på tisdag...

Igår spelade jag brännboll. Jag var kass. Av någon anledning gjorde de planen jättestor precis när jag skulle springa. Jag var helt slut efter bara ha sprungit en bit. Idag har jag ont överallt, och då sprang jag bara två rundor. Pinsamt juh.

Inga kommentarer: