21 jan. 2008

Vad är väl en bal på slottet...

Jag borde verkligen inte sitta uppe och skriva såhär mitt i natten, speciellt inte eftersom jag måste gå upp rätt tidigt imorgon för att ringa Komvux. Med tanke på hur mycket datorn väsnas också (fläkten surrar?), så har jag väl väckt alla andra på köpet också.

Ise har bjudit in till cocktailparty i helgen. Jag är jätteexalterad (vilket jag har lyckats dölja väldigt bra, om jag får säga det själv), och har redan skrivit en lista med vad som ska införskaffas, hur jag ska sminka mig (äntligen har jag en ursäkt att köpa rött läppstift!), skor, väska etc. Jag har främst alltid velat köpa en cocktailklänning (fast å andra sidan kan de se ut nästan hur som helst, så jag har redan ett antal klänningar som fungerar). Jag har redan en väldigt klar bild i huvudet hur jag vill att den ska se ut. Nu ska jag bara hitta den också, vilket alltid är det svåraste. Jag hittade en jättesöt klänning på Google (fast den hade nog varit finare utan paljetterna) som jag blev jätteförtjust i, och som jag tror hade passat perfekt till mig. Speciellt om den hade varit grön. Håhåjaja!På tisdag bär det antagligen av till Helsingborg för att leta efter en fin klänning, det beror mest på när SB är ledig så att jag kan släpa med honom.

Inga kommentarer: