20 dec. 2009

Jag är hemma i Sverige!

Det är helt vitt utanför mitt fönster, och jag blir så glad. Tyvärr är jag rädd att det hinner töa bort innan julafton. Ska jag vara riktigt ärlig så önskar jag mig ingenting annat utom snö på julafton (och kanske ett par nya kängor, som jag förgäves har letat efter hela hösten). Nu ska jag försöka komma ut i snön, jag har redan långkalsonger och raggsockar på mig. Kvällen ska jag, måste jag, spendera på min syntaxhemtenta. Vi ska sammanfatta och kritisera en text som mer eller mindre handlar om huruvida objekt flyttar för att få kasus. Blir jag bara klar med min sammanfattning idag blir jag mycket mycket glad.

Dessutom är det bara några timmar kvar av Musikhjälpen (vilket gör mig mycket ledsen, men också underlättar pluggandet!). Jag har bara önskat en gång, Death Cab for Cuties Title and registration. Det känns lite snålt att bara ge 50 kronor, så jag funderar på att önska något annat.Nu ska jag försöka komma ut i snön innan solen går ner!

1 kommentar:

Musikhjälpen sa...

Snart bara tre timmar kvar av www.musikhjalpen.se
Sista chansen att önska din favoritlåt och bidra till kampen mot malaria.
Gör det!
Smsa 50, 100 eller 200, din låt, artist och din motivering.
Tack fina du.
/Emmy - Musikhjälpen