8 dec. 2009

Lite stressad.

Jag vet inte varför, men av någon anledning hade jag räknat med att jag kunde ta det lugnt sista veckan, att jag inte skulle ha något att göra. Innan idag berättade min kära syntaxföreläsare att vi får vår hemtenta nästa onsdag, och att den ska in på måndagen, 21 december. Jag åker ju hem på lördagen, vilket innebär att jag får en dag mindre. Så jag får satsa på att ha den mer eller mindre färdig innan jag åker hem, dessutom brukar jag vara dålig på att plugga hemma. Det innebär att allt annat jag hade planerat att göra sista veckan; fixa med CSN-papper, hitta julklappar; måste göras nu i helgen eller på måndag och tisdag.

Jag har en syntaxuppgift som ska in imorgon. Den är rätt knepig. Jag släpade med mig datorn hela vägen till Chandler House och alla mina föreläsningar för att arbeta på den, men orkar inte just nu. Jag har hela dagen på mig imorgon (till midnatt, hoppas det stämmer), jag hoppas att det ska räcka, och att jag ska hinna göra mycket nu i eftermiddag. Det löser sig nog. Ja?

Inga kommentarer: