2 maj 2011

Frukost!

Jag äter frukost - havregrynsgröt med (lite för mycket) jordgubbssylt, grönt te och ett ägg - och tittar på BBC som - självklart - handlar om Osama bin Ladens död. Jag blir mest lite illa till mods. Någon kommer säkerligen göra någonting för att hämnas hans död. Är det inte helt ofattbart att han har spenderat de senaste åren (minst?!) i en flott villa i en stad 100 km från Pakistans huvudstad, och ingen visste det? (ingen förutom halva Pakistan....?)

Idag har jag planerat att skriva färdigt, och förhoppningsvis skicka in, min pragmatikuppsats. Först hade jag tänkt bege mig ut i solen, hitta ett café någonstans och plugga lite finska. Med min första tenta knappt två veckor bort och mer eller mindre alla mina uppsatser inlämnade är det nog dags att börja ta tag i det.

Solen skiner, kisar lite...
Moi moi!

Inga kommentarer: