14 feb. 2011

Hauskaa ystävänpäivää!

Det är alltså alla hjärtans dag idag. I Finland heter alla hjärtans dag vän-dagen. Det är mycket finare, det känns som alla hjärtans dag bara innehåller en massa ångest i olika former. Har man ingen pojkvän är man ledsen över det, har man någon känner man sig tvungen att köpa presenter och kort, också har man superhöga förväntningar som förstås inte infrias. Fast jag har inte köpt någon present i år. Eller kort. Inte fick jag någon present eller kort heller. Så det gör väl inte så mycket.

Bild härifrån
Idag gick upp 8.10, åt knäckebröd till frukost (hade inget annat att äta) och gick och simmade vid 10 (det var inte alls mycket folk idag, vilket var skönt). Sen pluggade jag i Chandler house och promenerade därefter till Soho för att fika. Eller ja, äta macka. På vägen dit blev jag kallad för "fat, ugly and Jewish" av en trevlig man. Jag vet inte riktigt om jag borde ta åt mig eller inte. Det var mest bara väldigt, väldigt konstigt. Vadå judisk? Han verkade rätt konstig. Fast man måste nog vara lite tokig för att gå fram till någon och säga "Hej, du är ful". Nåja. Resten av eftermiddagen har jag studerat finska och spelat Robot Unicorn Attack. Nu tror de andra säkert att jag har lyssnat på Erasure på repeat hela eftermiddagen. Och det har jag ju inte. Jag har ju spelat spel.

Inga kommentarer: