10 jan. 2012

Plugg-uppdatering!

Idag har vi haft första rundan - av två - med projektpresentationer. Det är intressant, och lite konstigt, att alla grupper hittills har lagt upp projektet ungefär likadant som oss, med rätt små skillnader. Sen har vi fokuserat på lite olika saker och presentationerna såg också rätt olika ut (en grupp hade bl.a. gjort en film istället för en vanlig Powerpointpresentation). Imorgon är vår grupp först ut, så jag håller på att skriva om mitt tal (för fjärde gången) och övar lite på det.

 Utöver presentationen ska vi dessutom skriva en individuell artikel på 1000 ord till fredag. Jag har inte riktigt kommit igång än, men har iallafall samlat ihop lite anteckningar ur vår kurslitteratur som jag kan använda i artikeln. Jag tänkte börja fokusera mer på artikeln på torsdag, när vi har gjort presentationen och projektplanen (förhoppningsvis) är inskickad. Dessutom hade jag tänkt att börja söka lite sommar-/extrajobb på bibliotek den här veckan, så jag har med andra ord rätt mycket att göra resten av veckan.

Efter alla presentationer tänkte jag först åka hem och plugga, men gick istället och kollade på skor på rean. Jag hittade ingenting i de två affärer jag var inne i (förutom ett par jättesöta ballerinaskor och mönstrade skor med kilklack, som förstås inte var på rea, men som jag kanske ska köpa ändå?) utan gick istället och fikade med en kursare, vilket förstås var trevligare än att skriva uppsats.

Kanske inte världens mest spännande dag och inlägg, men det är iallafall vad jag håller på med just nu! Imorgon ska jag kanske se Jane Eyre, det ska bli ruuuuuuligt!

Hur många vuxenpoäng förlorar man på Pippi-tröja och My-mugg?

Inga kommentarer: