17 jan. 2012

Simning och XML.

Idag har jag varit och simmat (för första gången sedan förra våren, så jag är rätt trött i armarna nu)! Jag hann även med att basta lite - jag har nog inte bastat sedan jag var i Finland (fast det var å andra sidan riktig finsk bastu, så det här räknas kanske inte).

Just nu lagar jag linsgryta och pluggar lite. Jag har redan läst lite om XML inför XML-föreläsningen och första XML-datalaborationen imorgon men har ca 40 sidor till att läsa. Enbart om XML. Lycka! Däremot tror jag att XML kanske är lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Men det får jag se imorgon.

Gårdagens! Fast tror inte att bilden gör min nya sidenblus någon rättvisa...


Jag har blivit telefontrakasserad av Adressändring de två senaste dagarna (inte riktigt, men de har ringt mig flera gånger om dagen) - varje gång de har ringt har jag dessutom varit på föreläsning eller glömt att sätta på ljudet igen. De påstod iallafall, när de slutligen fick tag på mig, att om jag inte beställer eftersändning av post och inte heller ändrar alla adresser som företag har så kommer det inte komma fram någon post alls till mig, för de kan inte skicka post till ett ställe där jag inte är skriven. Stämmer det verkligen? Jag kan dessutom bara komma på ett företag som behöver min adress, så det är ju verkligen inte värt att betala 200 kr för det.

Nu ska jag fortsätta med XLM-läsningen. Tjipp!

Inga kommentarer: