11 feb. 2008

I don’t know why, but I know I can’t stay

Idag lyssnade jag på det andra avsnittet av mitt nya favoritradioprogram (efter Christer, antar jag) Språket när jag var ute med Celma: bl.a. har jag lärt mig att @ heter krullalfa på norska, vilket jag tycker är det roligaste jag har hört på flera veckor. Jag har även strukit (och jag lyssnar på språkprogram! Att stryka, men har strykit/strukit/strykt...?!) lite kläder idag, så jag känner mig rätt duktig. I Expressen hittade jag ett program som laddar ner ljudfiler från YouTube (det finns betydligt olagligare saker därute), så just nu håller jag på för fullt att ladda ner låtar som jag inte har lyckats få tag på någonstans - en Interpollåt, något med the Album Leaf, Disneylåtar och härnäst Ojalá med Silvio Rodriguez. På tal om konjuktiv, är det mer eller mindre det jag ska hålla på med ikväll. Imorgon ska jag uppenbarligen ha en telefonintervju med UCL. Jag är JÄTTEnervös. Och måste börja fila på vad jag ska säga. HUH.

Foo Fighers har förresten gjort en cover på den här - läskigt!

Inga kommentarer: