29 feb. 2008

29 febr.

Igår besökte jag Malmö, och under tiden plockade jag på mig en väska från UFF och två böcker från Bokias bokrea - en av Tamora Pierce som jag har letat efter för bara 24 kronor (jag är mycket nöjd och väljer att ignorera det faktum att böckerna vänder sig till en målgrupp bestående av tolvåriga småflickor) och en etymologisk ordbok, dvs. som förklarar ordens ursprung. Jag ska gå runt med den under armen dygnet runt så att jag kan slå upp ord när jag vill. Men då får jag börja köpa större väskor. Jag lyckades även se självaste Ola Salo. Det ni!
Idag ska jag städa lite, dammsuga undervåningen bl.a. Och gå ut med Celma som har följt efter mig mer eller mindre hela förmiddagen.
Förresten så har datorn dött. Eller snarare den dumma dumma hårddisken som vi redan har bytt en gång. Jag lyckades rädda min musik och mina Mr Banks-bilder, men är ändå inte särskilt road. Och mitt i alltihopa glömde jag att spara mina Sims-filer. Så mina familjer är borta för alltid. Det känns lite sorgligt.

Inga kommentarer: