16 feb. 2008

Ojalá que vuelva a España

Oj oj, jag blev mycket förvånad när Josephine ringde mig vid 19.30-tiden (även fast jag som vanligt missade samtalet och var tvungen att ringa upp själv) och berättade att jag minsann hade blivit omnämnd på en annan blogg. Hahaha.

Igår var jag - något motvilligt, till en början, det var rätt kallt utomhus ändå - inne i Helsingborg och åt tapas för att vi (Joanna) saknar den spanska maten. Inklusive äcklig spansk fuskmjölk som innehåller mer konserveringsmedel än mjölk. Fast jag och Josephine saknar förstås mest våra fina krucifix. Maten var iallafall helt ok, även fast jag så här i efterhand undrar varför vi köpte en liter sangría för 150 spänn. Vad hade det kostat i Spanien? 2 euro? Det är förresten mer spännande att blanda själv, då man själv får bestämma hur pass mycket billigt spanskt vin, citronläsk (varför säljs inte citronfanta i Sverige? Skandal!) och socker man vill ha i (70% läsk, 25% socker och resten vin blir rätt spännande, speciellt om citronläsken inte är meslight).

Inga kommentarer: