30 apr. 2009

Dagens (kvällens!) tips

"Drömmen var att bo i Borås, det var där det hände"Mitt P3 Hood! Ikväll med Matiss Silins om staden Borås. Ååh, programmet är JÄTTEroligt! Jag blir nästan sugen på att åka dit. Min farmor och farbror, faster, kusin bor ca en mil utanför Borås, i en av de här småstäderna/byarna som Matiss pratar om (och pappa växte också upp i Borås), och när vi åker dit åker vi ALLTID in till Borås. När jag var yngre gick vi alltid till djurparken och Knalleland

Det har redan börjat, men ni kan lyssna på det igen, när ni vill, HÄR. Jag tror att ni kommer att uppskatta det, även fast ni aldrig har varit i Borås. 

Ytterligare en sak jag borde göra när jag kommer hem, åka upp till Västergötland, gå på djurpark och hälsa på farmor. Jag träffar henne så sällan. Hon var lite dålig också sist jag pratade med henne. Men hon gör jättegoda våfflor, jag har inte ätit våfflor i år...mmmm....våfflor! 

Josephine lyckades övertala mig att det var en bra idé att äta pizza, och jag är inte riktigt påklädd än. Egentligen hade jag tänkt äta paj och plugga, men har haft en grymt tråkig dag och borde kanske se till att göra något roligare. T.ex. få lite pizza i magen. 

Inga kommentarer: