27 apr. 2009

Sådana där fåniga frågor, som inte har med något att göra, som bara bloggare sysslar med.

För jag orkar verkligen inte göra något vettigare. 
Beroende av? Normalt skulle jag nog kunna ha en hel lista här. Men just nu kommer jag inte på någonting som jag verkligen inte kan leva utan. 
Vad tror folk om dig? Att jag är tråkig och inte tycker om folk...? 
Brukar du skratta för dig själv? Gud ja. Det är lite konstigt att gå runt och skratta för sig själv. Jag brukar prata med mig själv högt också. Det är också rätt konstigt.  
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Nu verkar det väl som om jag aldrig får några sms utom reklam; jag fick ett reklamsms av STA klockan tre idag. "Flights to NYC fr £199!" Tack du.
Brukar du bli för full? Inte precis. Beror också på vad som menas med att bli för full. Spy i en buske och sedan däcka? Många skulle nog kalla det en lyckad kväll. Kul. 
Antal timmar sömn inatt? Sex timmar, skulle jag tro. Inte tillräckligt, sover jag inte mer än åtta timmar är jag jättetrött hela dagen. 
Brukar du komma i tid? Min familj är alltid sena, till allt. Jag tycker att det är jobbigt att vara sen och försöker därför komma i tid. Däremot har jag blivit lite slapp. 
Vanligaste färg på dina kläder? Eh. Jag brukar inte ha gult på mig. Annars går väl vad som. 
Hade du en bra kväll igår? Nej. Jag satt i mitt rum och pluggade och hade rätt trist (däremot var eftermiddagen desto mer spännande, jag gick lite vilse på väg hem från Hampstead). Borde plugga nu också, men jag tänkte lägga mig istället. 
Favoritdryck på morgonen? Te! Och juice. Smoothie är också jättegott på morgonen. 
Är du blyg? Äckligt. 
Har du spytt offentligt? Oh, ja! En gång på bussen på väg till Höganäs, i Viken. Tror jag spydde i en H&M-påse. Jag hade varit i Malmö och fick huvudvärk, hade inga tabletter med mig och blev dålig och spydde (spänningshuvudvärk med migränliknande symptom, tjusigt värre). 
Är du bortskämd? Antagligen.
Vad längtar du till? Just nu till att mina tentor är avklarade (sista 11 maj), och till Sverige och sommaren!  
Vilken tid gick du upp idag? Klockan åtta. Det var rätt jobbigt. Jag har blivit jätteslö. Bara att gå upp klockan nio är jättetidigt och jobbigt.
Har du sovit i din egen säng inatt? Nej. Det är ju inte MIN säng. Men jag ska sova i den en månad till, sedan blir det MIN egen mjuka säng i Sverige ett par månader.
Har du strumpor på dig nu? Just nu har jag flipflops. Havaianas, fint ska det ju vara!
Är det okej att gråta? Dum fråga! Däremot tycker jag att det är extremt pinsamt att gråta offentligt, och känner mig också rätt obekväm när andra gråter.
När grät du senast? I fredags. I en park. Rätt offentligt, alltså. 
Bär du glasögon eller linser? Nej. Inte tillräckligt ofta iallafall. Jag känner mig väl lite dum i mina glasögon, och det är ju dumt, för jag ser ju saker bättre.
Vill du ha barn? Nej, barn är onda och snoriga (förr eller senare, men inte nu). 
Är du bra på att laga mat? Nej. Rätt dålig. Dessutom tycker jag normalt att det är rätt tråkigt att laga mat, också måste man diska efter sig.  Däremot planerar jag att göra broccolipaj i helgen. Det känns rätt spännande! Först får jag äta upp pajen som jag gjorde nu i helgen. 
Är du flygrädd? Jag tycker att det är rätt läskigt att flyga. Och tråkigt. Jag tänker mest på hur högt upp i luften jag är, vad som skulle hända om motorerna slutade fungera eller om nödutgången skulle öppnas när vi var uppe i luften. Det tänker jag förresten alltid på, ofta sitter jag nära utgången och kan sitta och stirra på den där dörren hela resan för att jag är rädd att någon ska springa och öppna den.  
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag önskar att jag var morgonpigg, jag älskar att vara uppe tidigt! Däremot är det så jobbigt att släpa sig ur sängen.
Biter du på naglarna? Ibland. Mer på dem när jag var yngre. 

Inga kommentarer: