20 apr. 2009

Londres.

Imorgon åker jag tillbaka till London, och jag vill inte alls. Jag trivs så mycket bättre hemma, och nu när jag åker tillbaka måste jag bestämma mig om jag vill stanna kvar till hösten, och isåfall börja leta efter boende. Jag är fortfarande säker på utbildningen, känner inte riktigt att jag känner någon, och vet inte om jag tycker om London. Jag är ingen storstadsmänniska, och vet inte vad jag tycker om allt folk och oväsen. Jag känner mig inte riktigt hemma än, och då kanske jag aldrig gör det? Hur tar man London till sig och lär sig tycka om staden? Kanske behöver jag bara försöka spendera mer tid i parkerna, i Hampstead Heath, bort från allt ett tag? Försöka vara mindre negativ?

Dessutom måste jag börja acceptera att jag nu snart är 21 år gammal och varken kan (eller vill) bo hemma i mitt flickrum i Nyhamnsläge i hela mitt liv, oavsett hur tryggt det än är.

Jag har förresten varit i Småland i helgen och träffat mina morföräldrar samt jobbat lite i huset (som har fått en helt ny fasad och snart nytt tak). Sopat, burit skrot och slitit bort tapeter. Det är så skönt att komma dit, förutom taxarna i Lilla Nyestu, postflyget och en enstaka traktor och fåglarna i skogen är det helt tyst. Ibland behöver man det. Kanske lägger jag upp lite bilder senare.

Inga kommentarer: