30 apr. 2009

Idag är det ju valborgsmässoafton

Det känns lite vemodigt, jag är ju alltid hemma vid valborg annars. Mina föräldrar skulle åka till Småland också, men det är eldningsförbud i hela Skåne och Småland, och vad blir det för firande utan majbrasa?Jag är helt slut, trots att jag sover hela nätterna. Ingen energi alls. Det hjälper inte heller av att mitt liv är rätt trist just nu och jag bara måste läsa till den där tentan. Idag tänkte jag skriva lite anteckningar på fyra föreläsningar, så jag tänkte nog göra åtminstone hälften och sedan se till att få lite frisk luft. Vädret är lite tråkigt idag, så jag borde väl passa på att läsa så jag kan vara ute när det blir lite finare i helgen...jag bloggar t.o.m. bara om tråkiga saker. Isch.

Förresten, jag tänkte satsa på att åka hem till pingst, alltså senast om en månad. Exakt när kanske jag bestämmer nästa vecka.

1 kommentar:

sb sa...

I Jönköping kommer de ha brasan i folkets park, som är en park full av torra träd. Jag anar katastrof. Spännande.