22 feb. 2010

Reading week-relaterad stress.

Poängen med reading week skulle jag säga är, trots namnet, att först och främt vila, och sedan att studera. Det känns som om jag gjorde ingetdera. Jag lyckades gå och lägga mig sent varje dag, runt klockan två, och gick upp halv tio varje dag. Det är inte tillräckligt med sömn för mig, speciellt inte nu på vinterhalvåret när man behöver sova mer. Gör jag det? Nej. Jag har blivit så dålig på att lägga mig i tid. Jag kommer antagligen inte göra det idag heller. Jag har en uppgift som ska in vid midnatt. Eftersom jag inte har gjort så mycket på den innan (eller snarare gissat allt) är jag rädd att jag behöver sitta med den till midnatt...fast kanske inte. Kanske är jag färdig om två timmar. Vi får se! Nu ska jag läsa vidare. Kanske tar jag en reinforcement break lite senare och går till Waitrose och köper blommor. Min krystantemum dog nästan på direkten och min julblomma ser inte ut att ha långt kvar. (Fast det är bra, man kan ju inte ha julblommor när det snart är mars!)

Inga kommentarer: