12 feb. 2010

Sommar.

Jag spenderade större delen av kvällen med att skriva på min finskuppsats och sedan med att komma på vad jag har för nytta av finska i mina studier. Det är jobbigt att behöva svara på frågor som man ställer sig själv. Jag började nyligen läsa igenom min pragmatikuppsats och har redan fått ner antalet ord till mindre än 2200, vilket är bra. Däremot känns det som jag skulle kunna somna över datorn och tankarna är långt långt bort, i ett somrigt och varmt Sverige. Det har varit jättesoligt hela dagen, jag vaknade klockan sju av att det var så ljust. Men det har också varit så himla kallt och minusgrader i blåsten. Allt jag vill ha är lite vår. Nej. Jag vill ha sommar. Men det är ett tag kvar. Först och främst ska jag skriva färdigt uppsatsen. Sedan ska jag gå och lägga mig, jag behöver gå upp tidigt imorgon för att läsa igenom den en gång till och sedan bege mig till skolan och skriva ut den. Sedan har jag finska. Vi ska skriva uppsats till sommarkursen. Jag undrar hur det ska gå, just nu känns det som jag inte kan någonting.

Inga kommentarer: