3 mars 2010

Ingvar Kamprads Egna Affär.

Vi besökte IKEA idag! Det blev mer eller mindre som vanligt, köttbullar till lunch, lite svenskt godis, och korv när man är färdighandlad. Sist vi var på IKEA upptäckte vi att det gick en buss till Paddington därifrån, så idag tog vi den åt motsatt håll, hela vägen till IKEA Wembley. Det tog en timme. Vid flera tillfällen undrade jag vart bussen egentligen var på väg (till IKEA, såklart). Det var inte särskilt festligt, bussen åkte mest genom gråa, tråkiga nergångna bostadsområden (Brent, huh). Gud så tråkigt. Hur kan man bo i ett sådant område som ser så förbannat tråkigt ut? Hur står dessa människor ut? Nåväl. Nu är jag trött. Jag somnade sent igår och vaknade tidigt imorse och IKEA-besök sliter på krafterna. Istället för att studera (vilket jag borde göra) tänkte jag kanske titta på en film och lägga mig tidigt. Imorgon är det en ny dag!

Inga kommentarer: