21 mars 2010

Söndag.

Jag är i biblioteket och hade planerat att spendera större delen av söndagen här. Jag hade också planerat att komma hit mycket tidigare än klockan ett, så vi får väl se hur det går...jag ska läsa finska, pragmatik och syntax. Kul. Är jag duktig idag behöver jag inte ha panik resten av veckan. Jag sitter precis utanför det här rummet, vid konstböckerna. Här är ett litet hörn med två bord. Jag gillar det hörnet. Dessutom har de uttag för att ladda datorn, vilket är rätt svårt att få tag på om man inte vill sitta i ekonomiavdelningen (på bilden) eller juridikavdelningen där det mer eller mindre alltid är fullt. Däremot blir det lite trångt om man har datorn och en massa böcker med sig samtidigt, men man kan inte ha allt här i världen.

Jag borde kanske börja läsa nu. Tjohopp.

Inga kommentarer: