9 mars 2010

Keittoa

Jag är hemma för att äta lite och göra finskläxan. Jag gjorde linssoppa igår (som jag äter nu) som blev helt ok. Jag var nog lite feg med buljong och kryddor och potatisen skulle ha mosat sig mer (tror att jag bara hade fel sorts potatis) men jag är ändå nöjd. Nu är jag inspirerad och har massor med lök kvar och vill försöka göra purjolök-potatissoppa. Imorgon kanske?

Jag hade tänkt börja jobba med min syntaxuppgift imorgon, men så hörde jag idag att min andra uppgift i fonologi kom upp på internet i helgen. Den ska in på måndag. Det gör mig rätt arg. Han kunde väl ha kontaktat oss att den var uppe? Han har inte sagt något innan om när den skulle komma upp eller lämnas in. Att skicka ett litet mejl om att den var uppe hade väl inte krävt så mycket ansträngning? Så jag ska alltså spendera morgondagen med japanska. Kanske finns det tid över för SB.

Inga kommentarer: