17 mars 2011

Hallå!

Jag är lite dålig på att blogga. Inte för att jag är så upptagen med att plugga (en vecka kvar, någonsin, av föreläsningar på UCL...det känns konstigt). Igår gick jag till Oxford Street. Först gick jag till Uniqlo men blev mest bara väldigt besviken. De hade bara konstiga oformliga tunikor som inte alls var snygga och jackor i konstiga material. Jag gick över gatan till Zara istället. Varje gång jag handlar på Zara lovar jag mig själv att aldrig gå dit igen för att personalen är så otrevlig. Men det gör jag ju såklart. Jag prövade tre par jeans, vilket kan ha varit veckans sämsta idé. Istället köpte jag en svart kjol och en ny kofta med fickor och guldknappar.

Jag och SB skulle sedan gå och se Norwegian Wood på kvällen, men jag lyckades ta fel på biografen. Jag trodde att den visades på O2 Centre, men det visade sig vara på Odeon i Swiss Cottage. Som tur var upptäckte jag det klockan fem, så det var ingen större fara. Filmen var jättefin, tyvärr något seg. Senare på kvällen besökte jag Abbey Road och fick gå över övergångsstället! Tjoho.

Nu måste jag fortsätta med fonologiläxan. Den här veckans är den svåraste hittills. Jag vet inte om jag har hittat på regler, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra. Suck. När jag har gett upp och skickat in fonologin ska jag äta lite krusbärsyoghurt, dricka te och titta på Stylisterna. Sedan blir det sängen. Jag är så trött och känner mig lite som jag håller på att bli förkyld. Suck igen. Förresten har jag en massa bilder på kameran, de ska jag lägga ut snart. När jag orkar. Nu: fonologi. Hej hej.

Inga kommentarer: