21 mars 2011

Vår!

Hallå, är det vårdagjämning idag?! Varför har ingen berättat det för mig! Det står inte ett ord om något sådant i min kalender. Inte heller när sommartiden börjar, jag råkade höra på radio att det är dags att ställa fram klockorna nu på söndag. Ok, jag borde kanske veta att det alltid är sista söndagen i mars, men nu gjorde jag inte det.

Det var iallafall passande att det var vårdagjämning, för idag var det nog den första riktiga vårdagen. Solen sken och det var så varmt att man kunde ta av sig jackan utan att frysa. Jag använder nämligen fortfarande min vinterjacka för att det har varit relativt kallt (tycker jag, tokbritterna går i t-shirt) och jag inte har hittat en fin vårjacka. Jag promenerade lite genom Regent's Park tidigare dag, med jackan över armen och tittade på de fina blommande körsbärsträden. Fast däremot kände jag mig rätt höstig i följande outfit (lite suddig bild...).

Om ni undrar (KLART NI GÖR!!!): linne Monki (kanske t.o.m Monki VÄXJÖ?!), kjol Zara, kofta Uniqlo J+, strumpebyxor Marks and Spencer, skor (syns tyvärr inte) Speedos-skor från ULU-shoppen.

Senapsgult är kanske inte världens vårigaste färg. Nu borde jag ta tag i lite saker. Finskaläxan är gjord, jag borde spara min long essay tills jag är lite mer vaken (lovade min supervisor att jag skulle skicka den idag, men han kan tidigast läsa den onsdag + bäst att jag läser igenom den en sista gång innan) och pragmatikuppsatsen (som ska in fredag) orkar jag inte heller läsa. Så det får väl bli fonologi då. Jag förstår inte riktigt hur vi ska skriva en fonologiuppsats på 3000 ord, fast just nu har jag 2000 ord så jag kanske kan fixa iallafall 2700 ord. Tjosvejs.

Inga kommentarer: