13 mars 2011

Min helg

Hallå! Jag har knappt varit hemma i helgen. I går eftermiddag promenerade jag till Baker Street Station via Regents Park, som gick mycket snabbare än jag trodde. Säkert en halvtimme. Sedan tog jag bussen till Ladbroke's Grove, handlade middag och promenerade hem till SB och lagade melodifestivalsmiddag. För en gångs skull vann rätt låt! Tjoho. Däremot förstår jag inte den där grejen med utländska jurygrupper, så otroligt fånigt. Det viktigaste är ju inte att vi skickar iväg något som resten av Europa gillar, utan att vi skickar något som det svenska folket har röstat fram.


Idag har jag bl.a. sovit till tolv och ätit någon slags kinesisk pad thai med rosa (?) nudlar också fick jag den här kokboken av SB! Jag tycker det är så himla tråkigt att laga mat, men känner mig lite inspirerad nu. Kanske ska jag försöka mig på att göra tomat- och paprikasoppa. Eller thaigryta med lax. Eller linscurry med aubergine. Eller pennegratäng med skinka, tomat och purjo. Imorgon ska jag upp vid sju, så nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!!

Inga kommentarer: