1 mars 2008

1 mars (Malin är inte på humör för att hitta på någon roligare titel)

Jag har antagligen lyckats komma åt någon konstig inställning, för mina inlägg ser rätt konstiga ut. Speciellt det senaste. Det blir inte radbyte där jag vill ha dem och radavstånden är för korta. Jag skyller allt på Google.

Jag är samtidigt lite lite sur. Jag har inte suttit vid datorn så mycket på senaste tiden, så igår hade jag fått åtta nya epostmeddelanden, varav ett av dem meddelade att mina bok äntligen har kommit, och att JAG ska hämta den SNARAST. Jag kanske inbillade mig, men jag tyckte mig uppfatta ett dolt holt i brevet. "Hämta Din bok snarast, eller så kidnappar vi Din hund!" (eller liknande) Det ankom den 27 februari. Det vill säga för tre dagar sedan. Och jag har inte haft möjlighet att hämta den. Och biblioteket stängde redan klockan två idag. Så jag är lite lite sur. På söndagar passat det minsann att ha öppet till klockan fyra.

Fast det är väl sådant som händer när man inte spenderar varje dag med att undersöka sin inkorg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!

Synd att du uppfattade aviseringen som ett hot. Jag har kollat aviseringsformuleringen och tycker att den är ok. Är det ordet "snarast" som är hotfullt? Från det att boken aviserats har man tio dagar på sig att hämta den. Under vinterhalvåret har vi öppet 10-14 på lördagar och 12-16 på söndagar, alltså fyra timmar varje dag. Många bibliotek, även större än Biblioteket i Höganäs, har inte alls öppet på söndagar. Alla vardagar har vi öppet 10-19, så jag tycker att vi har generösa öppettider.

Hoppas du gillar oss i alla fall!

Hälsar
Erik

Anonym sa...

Jag har faktiskt hört att de kidnappar hundar - det är visst så den där svävande saken kom till. Det var nog en liten tant som stod i kön för Dan Browns senaste för länge och BAM! så klippte de hennes hund och gjorde den till en stenfigur á la HP2. Jojomen, bibliotikarier är inte att leka med.

Anonym sa...

Ja det stämmer. Nu har vi hunden som en staty utanför biblioteket. Det var faktiskt VÄLDIGT många som ville läsa Dan Brown... Om du kollar uppe på bibliotekets tak kan du se en man som inte lämnade tillbaka sina böcker i tid. Tror du mig inte? Kom och kolla själv! Köpmansgatan 10 i Höganäs.

Malin sa...

Aj aj. Bäst att både lämna och hämta böcker i tid då, alltså!

Öppettiderna är jag nöjd med även fast det nog inte lät så; av erfarenhet vet jag att t.o.m. Helsingborgs bibliotek har sämre öppettider.