22 okt. 2009

Minisightseeing.

Jag har haft en otursam dag. Det började bra; vaknade innan mobilen, trodde jag hade försovit mig för att det var så ljust ute och blev glad när det bara var solen som var framme. 09.00 går jag till bussen, missar en men kommer på en 27:a precis efteråt. Kvart i tio (?!) kommer jag till Warren och går till Science Library för att skriva ut papper till föreläsningen 10.00. Fungerar någon av skrivarna? Eh nej. Så 09.57 går jag mot Chandler, och kommer självklart för sent. Efteråt skulle jag gå till Waterstone's och köpa en finsk ordbok. Jätteslut. Men de har den säkert på Europas största Waterstone's tänkte jag och begav mig till Piccadilly. Men nej, självklart hade de inte den där heller. En anställd sa att jag skulle gå till en annan Waterstone's och kolla, men jag hittade inte den. Istället fortsatte jag rakt fram längs med Piccadilly, stötte på ett gulligt varuhus, hittade The Ritz och Green Park. Sen jag fortsatte upp till Hyde Park Corner och tog bussen därifrån.

Det gillar jag med London! Man stöter ofta på saker, parker, affärer, fik och gator som man inte hade en aning om eller hade glömt att de fanns. I Höganäs är det inte så ofta jag gör det.
Fint staket!
Akilles har sällskap av en duva. Tyckte det var lite kul. Jag var väldigt hungrig.

(förresten beställde jag nyss ordboken online: Waterstone's har den inte inne. Jobbigt. Hur lång tid tar det innan de får in den då, liksom?)

Inga kommentarer: