4 okt. 2009

Sontag

Jag har varit lite dålig på bloggfronten de senaste dagarna. SB kom hit i onsdags, sedan dess har jag spenderat större delen av min tid med honom. Igår flyttade han in i Highgate, ett jättegulligt litet område i London. Ett jättegulligt område som nu råkar ligga på världens kulle vilket innebär att man måste gå i världens längsta uppförsbacke om man inte vill byta buss tre gånger för det går nämligen inga bussar dit. Har man tur tar det en timme att ta sig dit härifrån. Underbart.
Imorgon har jag min allra första finskalektion. Jag är rätt nervös. Eller jättenervös. Vet inte riktigt för vad, för det lär ju gå bra ändå.

Jag bokade biljett hem för reading week igår, 7 till 15 november, lördag till söndag (jag flyger klockan 10.40 på lördagen, vilket betyder att jag måste gå upp jääättetidigt!). Rätt lång tid, men det är också rätt skönt att vara hemma. Ladda batterierna. Äta svensk mat. Svensk yoghurt. Sådant. Men det är om en månad, först ska jag plugga och vara duktig i fem veckor.

Inga kommentarer: