30 jan. 2010

Att vara utlandssvensk medför vissa problem

Vad gör man t.ex. när man blir irrationellt sugen på svensk korv? Falukorv, prinskorv, ICAs chorizo, Lindvalls Rishultskorv eller bara en helt vanlig varmkorv i bröd med ketchup och senap. Det låter kanske jättekonstigt, men det händer alltid mig när jag inte har varit i Sverige på några veckor, att jag blir så fruktansvärt sugen på korv. Vill man inte åka till IKEA eller köpa svindyr korv på Scandinavian Kitchen får man helt enkelt bara hålla ut eller försöka sig på engelsk korv. Tyvärr tycker jag vanligtvis att engelsk korv är ett rätt dåligt substitut mot den svenska korven, det är rätt stor skillnad både till smak och till utseende (fast de har såklart samma form).
Jag köpte korv på Waitrose idag till middag ikväll, och hoppas att det ska vara tillräckligt. Förutom just korv så tog jag också slut på min Kalles ikväll. Jag ÄLSKAR Kalles kaviar. Lyckligtvis har jag hittat svensk kaviar på Waitrose, om det skulle krisa.

Det här är nog den största anledningen till att jag aldrig skulle kunna bli vegetarian. Tänk att aldrig mer få äta korv igen! Gör det mig till en dålig människa?

Inga kommentarer: