14 jan. 2010

Musikåret 2009

00-talets bästa låt(ar) tänker jag inte ens försöka ge mig på, jag har läst några listor redan men tycker att det verkar alldeles för svårt. Jag vet att jag kommer glömma jättemånga låtar, och hur exakt skulle man skriva den här listan? De låtar jag tycker är bäst, de låtar jag har tyckt var bäst, de låtar som har betytt mest för mig, eller har betytt mest för musiken det decenniet? Ingen lista kommer göra 00-talets musik någon rättvisa, varken min lista eller någon annans. Tyvärr.

Däremot ska jag, som jag också gjorde förra året, försöka utse 2009s bästa låt. Halleluja!
Här på Spotify. Andra favoriter inkluderar Markus Krunegårds Hela livet var ett disco (som blir bättre ju mer man lyssnar på den) och Kents Vy från ett luftslott (remix här). Den släpptes egentligen 2008, men jag har lyssnat på den hela hösten, så det spelar ingen roll.

Inga kommentarer: