12 jan. 2010

Tisdag.

Tydligen får vi inte tillbaka vår internetmottagning förrän på måndag. Det hoppas jag verkligen, krånglar det fortfarande då blir jag tokig. Jag får väl helt enkelt spendera rätt så mycket mer tid på Starbucks de närmaste dagarna. Fast jag gillar ju Starbucks (tyvärr). Däremot tror jag inte att Starbucks gillar att jag spenderar timmar här med att sitta på internet, långt efter jag har druckit upp min latte. Nu funderar jag på att titta på På spåret, men det kanske vore lite konstigt...?

Vi hade vår första föreläsning i "Intermediate generative grammar" idag. Jag ser INTE fram emot den kursen, om tre veckor (TRE!) ska vi hålla en presentation inför klassen. En presentation. Om syntax. På engelska. Som vi ska skriva helt själva. Om något jag antagligen inte vet något om. Jag är LIVrädd. På riktigt. Jag får ångest bara jag tänker på det, jag har inte hållit en presentation sen gymnasiet, och aldrig gjort det inför min lingvistikklass. Förhoppningsvis hamnar jag i en bra grupp, förstår ämnet, och kan briljera med mina svenskkunskaper. Inte så svårt när det bara är två svennar i klassen (inkl jag). Men ändå.

Inga kommentarer: