31 jan. 2010

Jag har ingen finska imorgon.

Det är jobbigt att gå upp klockan sju en måndagsmorgon, man (iallafall jag) fungerar och tänker inte riktigt som vanligt. Att försöka sig på ett annat språk, när man t.o.m. har problem med svenskan, är inte särskilt lätt. Så jag är inte ledsen att jag behöver gå upp tidigt imorgon. Vi får igen våra timmar på tisdag, 16-18.00, och det verkar som vi eventuellt kan byta permanent till tisdagar efter reading week.
Jag planerar inte att spendera hela dagen i sängen, men jag ska definitivt ta lite sovmorgon. Klockan 15.05 ska vi träffa vår syntaxföreläsare för att prata om vår presentation som vi ska hålla på tisdag (HUH) och innan dess ska jag hinna göra det sista av finskaläxan (det mesta gjorde jag redan i fredags!!), läsa och göra anteckningar på åtminstone en text till min pragmatikuppsats och gå ut i parken. Det ska bli fint väder imorgon!

Inga kommentarer: