16 feb. 2009

Om nu någon skulle undra vad jag har gjort de senaste dagarna.

fredag - vaknar 04.00, ligger vaken till mobilen ringer, lämnar rummet 6 och släpar mig till busshållsplaten. Det är jättemörkt. Tar mig till Leicester Sq Station, tar tunnelbanan till Heathrow. Det är fortfarande jättemörkt, jag som hade hoppats se London i morgonljuset är rätt besviken. Kommer ca 7.40 till flygplatsen; får vänta 40 min i kön till "Fast Bag Drop" (det var inget snabbt med den), 20 minuter i säkerhetskontrollen och blir liiite sur, men sedan fungerade allt (lite mat på planet, etc) fram till när jag sitter på tåget till Helsingör.
SB ringer "eeh, kan inte hämta dig!", smsar pappa (på min engelska mobil, pengarna tog slut på den andra) "eeeh, jag är inte hemma ännu, kan du ta bussen?". Jaha ja. Kommer till slut hem iallafall, trött som en nyvaken panda.

lördag - träffar SB på Kakis i Höganäs, äter en alla hjärtans dag-bakelse, Joanna kommer förbi. Vi går hem till henne, dricker te, och tittar på pandor och katter på YouTube. Sedan går jag och SB till Lerberget och hämtar linsvätska, åker in till Höganäs igen och äter middag (SB är lite sur och ville haft mer mat). 20.50 rusar vi till ICA och köper lite lösgodis. Vi tar 21.40-bussen hem, tittar på lite Scrubs och jag får lite socker i mig. söndag - slappar, beger mig in till Helsingborg på kvällen med SB. Joanna skulle kommit, men bara Nisse dyker upp. Sedan fick pojkarna öl i sig och blev glada. SB ville fyllekäka på McDonald's innan sista bussen hem, för det gör man visst i "Jönkan".

idag - jag följde med SB in till Hbg och lämnar av honom på bussen. Sedan var jag lite ledsen och shoppade upp 1200 kronor. YES. Bra jobbat! Tre kjolar och strumpbyxor (har inte så många kvar, de mesta har gått sönder). Känner mig LIITE dålig, men jag kan inte heller komma på det senaste klädesplagget jag köpte. Nu har jag ätit lite lasagne och druckit svart jordgubbste - jag är rädd för svart te, speciellt svart fruktte, men man måste ju vidga sina vyer och pröva på saker! Nu ska jag springa och ta på mig jeans och gå ut med Celma.

Inga kommentarer: