28 feb. 2009

Problem med Firefox.

Den senaste veckan har jag haft problem med att titta på videoklipp i Firefox. De är nämligen helt utan ljud. Oavsett om jag är inne på YouTube, Myspace eller SVT. Jag googlade "No sound in firefox" nyss, och tydligen är jag inte den enda med det här problemet. Jag ska försöka läsa deras förslag och se om jag kan fixa det, det är lite irriterande att behöva använda IE varje gång jag vill se något med ljud.

Uppdatering: jo, det är Flash som krånglar. Ljudet fungerar perfekt i SVT Play om jag byter till Windows media player. Jag försökte installera om Flash, det hjälpte inte alls. Nu hoppas jag att Firefox fixar misstaget och släper en ny version.

2 kommentarer:

Ruub sa...

Usch då, hade samma problem ett tag men då hade jag kommit åt volymokontrollen på sladden :D. Testa Google Chrome annars, den är sjukt snabbt: http://www.google.com/chrome.

Malin sa...

Jaa. Jag får nog försöka mig på Chrome. Fast jag har mer eller mindre nyss bytt helt till Firefox, så jag vet inte om jag är redo för en ny webläsare ännu. Men att behöva byta till IE hela tiden är lite irriterande.