21 juli 2010

Keskiviikko

Hej hej! Igår intervjuade jag en finne! Väldigt skönt att ha det avklarat. Det gick helt ok, vilket jag också trodde att det skulle göra även fast jag var nervös. Och jag förstod mer eller mindre precis allt vad hon sa, och hon verkade förstå vad jag sa (eftersom hon svarade på frågorna). Sedan gick jag till banken för att betala min räkning. Finska Nordea tar en avgift på 7 euro för att betala räkningar på banken. Så min räkning på 13,70 euro blev plötsligt 20,70 euro. Taskigt. Blev väldigt upprörd. Dumma finnar. Imorgon ska vi utflykt, på fredag ska jag hålla en presentation om Selma på finska (jobbigt med alla årtal, ska försöka undvika så många som möjligt). I helgen ska jag förhoppningsvis göra roliga saker (sista helgen!), men jag bloggar nog innan dess. I värsta fall går jag till Bar Kukko på lördag.

Nu ska vi ha en föreläsning om finsk konst, jag funderar på att springa och köpa kaffe. Moi moi.

Inga kommentarer: