13 juli 2010

Perjantai-Sunnuntai.

I fredags uppträdde Chisu (som jag gillar) i Savonlinna/Nyslott. Jag följde med några som skulle dit, men vi var lite sena (pga spanjorerna, i vanlig ordning) och när vi stod i näst-näst-först i kön så tog biljetterna slut. Istället promenerade vi bort mot slottet där Raymunds superfinska kämppis hade tipsat om ett ställe. Jag vet inte om det var rätt ställe, men vi fick se slottet, klappa en kelig katt och iallafall lyssna på Sama nainen över sjön.St Olofs slott (Olavinlinna).
Den keliga katten (fick ingen bättre bild)
Raymund och Christina tyckte det var så romantiskt med slottet, sjön och ljuset.
Såhär mörkt var det klockan ett.
I lördags gick jag och badade med Claire x2 och en annan fransyska och somnade sedan tidigt, med kläderna på och allt, och sov fram till klockan tolv på söndagen. Jag hade tänkt gå till Tiimari (som var min favoritaffär när jag var liten) som förstås var stängt. Istället gick jag till Lindex och köpte shorts och gick hem igen, bytte om och gick ner till sjön där jag solade, läste, badade lite och hittade blåbär.

Inga kommentarer: