19 juli 2010

Snyltar.

Istället för att gå in på baren och beställa något att dricka sitter jag på parkeringen precis utanför och surfar. Lite dålig stil. Men jag pallar inte gå in. Jag har redan druckit två koppar snabbkaffe (och känner mig rätt speedad) och kvinnan som jobbar där är jätteläskig. Jag har bara två bilder att bjuda på idag, min helg bestod mest av att plugga finska, sova och bada i sjön. Den här bilden tillägnar jag Jos! De här lådorna såg jag i näraffären, det var någon konstig sorts apelsinjuice/-saft/-läsk i dem, så jag antar att det är vad som står på lådan? ("Konstig israelisk apelsinläsk!")
Och i äkta modebloggaranda lägger jag ut en bild på dagens fika! (eventuellt middag, om jag inte pallar äta något senare ikväll). Notera den groteskt stora kanelbullen (korvapuusti). Idag börjar fruntimmersveckan i Finland! Enligt läraren regnar det alltid på fruntimmerveckans första dag, och det regnade idag också, men jag misstänker att det är samma som när svenskar säger att det regnar varje midsommar (dvs att det inte gör det). Mutta, en tiedä.

Imorgon tar jag nog inte med mig datorn till varken skolan eller Kukko, jag behöver gå till banken efter skolan och betala min sjukhusräkning på 13,7 e. Dessutom ska jag försöka leta reda på en finne som jag kan intervjua (en av våra lärare, Johanna, tvingar oss). På torsdag ska vi på utflykt till Punkaharju och Kerimäki (känt för att inneha världens största träkyrka). Spännande. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer: