30 sep. 2010

Un, deux, trois

Jag lyckades släpa mig till ULU och simma! Wie. Nu har jag däremot jätteont i armarna trots att jag inte ens simmade i trettio minuter. Men jag har simmat i samma simbassäng som the Beatles! Förutom Ringo, för tydligen kan (kunde?) han inte simma. Men de andra tre! Simhallen har fyra olika lanes/filer (vad säger man? fil? kommer inte på ett bättre ord), jag begav mig till den långsammaste. Däremot simmade de andra i min fil snabbare än de i den snabbare filen bredvid. Liksom hallå. Simmar du snabbt kanske du ska hålla dig i de snabba filerna och inte i Malin- och pensionärsfilen? Bah. Alla andra såg dessutom väldigt proffsiga ut med simglasögon och simmössor. Man kanske skulla investera i ett par simglasögon så att man inte får klor i ögonen? Simmössor däremot ser rätt töntigt ut...

Nu ska jag göra mig ordning, packa ihop mina finskasaker (och finska saker!) och bege mig ut i det fina höstvädret!

Inga kommentarer: