23 maj 2009

18.

Ja, det har väl varit lite dåligt med bloggande på sista tiden? Det känns iallafall dåligt... Jag längtar hem till Sverige, vädret suger (VAAAR är solen?!) och jag har rätt ont om pengar för tillfället. Jag har spenderat kvällen med att laga paj (hade burklax i, blev sådär) och se några avsnitt av Star Trek Enterprise. I köket har vi en irriterande fläkt som sätter igång så fort man kommer in eller rör sig i närheten av den. Innan har man kunnat ta av den, så att den inte sätter igång hela tiden. Jag tröttnade på den innan idag och tänkte att jag skulle göra det. Klättrade upp på en stol och började försöka få ner den. Det tog ett tag innan jag såg att de har SKRUVAT fast locket i fläkten. Alltså. Ärligt talat. Fläkten är så hög att man mer eller mindre måsta ropa till varandra. Ok att fläktarna sätter igång automatiskt så fort man sätter på någon köksapparat eller ska använda ugnen, men ALLTID? Nej, jag är arg på dem. Och blir ännu argare av att de nu t.o.m. har skruvat fast eländet. Och om man nu kladdar ner i mikron, då torkar man upp efter sig. Eller har jag missat något?

Inga kommentarer: