1 maj 2009

Glad första maj!

Min favoritdag i veckan? När vårt kök är nystädat! En del av dem jag bor med är riktiga lortgrisar och kladdar ner överallt. Speciellt äcklo nummer ett som lagar mat en gång i veckan och flottar och kladdar ner BÅDA spisarna så man inte kan använda dem. Dessutom är han skyldig till att det är mat i HELA mikron. Äcklig är han. Usch. Tycker inte om honom. Lyckligtvis måste jag bara stå ut med hans äckelpåhitt fyra veckor till.

Förresten gör den där nya influensan mig allt mer orolig. Jag önskar att jag var hemma, där den inte lär nå mig, och inte här. Pappa sa att jag skulle undvika stora folksamlingar. Hur gör man det i London? Hela London är ju just det, en enda stor folksamling. Folk har ju inget vett heller, nyser och hostar överallt, gärna i mitt ansikte, eller i sina händer som de sedan rör med ÖVERALLT. Man riktigt ser hur baciller och virus flyger runt i luften. Nej, skärpning.

1 kommentar:

sb sa...

Svininfluensan har nåt Norden. bekräftat fall finns i norra Finland och köpenhamn. Misstänkta fall i mellan Sverige.