17 maj 2009

Nej, jag kan ju inte påstå att jag är överdrivet glad att Norge vann igår. Trots att de är våra grannar. Och trots att jag är en fjärdedels norsk. Nej, tvärtom. Man behöver inte kunna sjunga för att vinna Eurovision, det har vi sett tidigare (Ryssland förra året). Det var nog den SÄMSTA låten igår, lät som något skit Lettland skulle ha kommit släpandes med (dagens PK-kommentar). Sur. Usch.
Vill förresten åka hem till Sverige. Här är det bara kallt, dåligt väder och inte det minsta somrigt. Jag längtar hem till den svenska sommaren. Jättemycket. Jobbigt. Lite mer än två veckor...hoppas det går snabbt.

Nu ska jag klä på mig, diska, koka ägg, städa och äta frukost. Och lyssna på Fleetwood mac. (Jag känner igen alla deras låtar, lite svagt, lite läskigt, men tror att mina föräldrar har lyssnat på dem...) Sedan får jag väl se vad som händer.

1 kommentar:

Nisser sa...

Glad syttende mai!