9 maj 2009

Baby, it's a violent world.

Jag har inte pluggat alls idag, på måndag är min tenta. Det är inte särskilt bra. Så det ska jag göra imorgon. Ikväll verkar det som om jag ska ut och äta middag med Jos, Joanna, och Isra. Lite rädd. Men det går nog bra. Ja. Klart det gör. 

Jag pratade med SB om att köpa billig Absolut till honom. Sen såg jag en av deras reklamfilmer och började tänka lite. Fin reklam, Absolut. Men tror ni att ni att vi någonsin kommer komma dit så länge det konsumeras alkohol i världen? Nej. Tror inte det. Jag började ångra mig, och sa att jag kanske skulle bojkotta dem och inte köpa deras sprit (egentligen skulle man bojkotta alla företag som säljer alkohol). Då blev han sur och tyckte att jag hade dålig argumentation. Eeeh. Ja. Så är det. För det är bra att stödja en industri som bidrar till att folk mår dåligt och att miljoner dör varje år. Mmm, så är det. Däremot tycker jag om ett vinmärke som heter the Little Penguin. De skänker en del av deras intäkter till the Penguin Foundation. Fint! 

Inga kommentarer: