18 maj 2009

Önskelista.

Jag har alltid velat ha en riktigt stor säng. Gärna i stil med den SB har i Jönköping. Jag är inte särskilt bortskämd, jag har alltid haft rätt små, smala sängar. Det kanske är anledningen till att jag så gärna vill ha en riktigt stor säng. Tillräckligt stor så man kan leva i den, dygnet runt. Läsa bloggar, tidningar och böcker, äta, speciellt lösgodis, dricka te, lyssna på musik, titta på film, kramas, skutta lite och framför allt, SOVA. Jag vill kunna ha så många saker i sängen att jag tappar bort dem! Nu ramlar allt i golvet så for man rör på sig. Däremot sover jag ibland med en bok i sängen, när jag inte orkar vända på mig och lägga den på nattduksbordet (inatt med Tove Janssons Sommarboken).

Nu ska jag tvätta mig i ansiktet och lägga mig, i sängen, såklart. I ungefär två veckor till sover jag där. Sedan blir det min mjuka säng hemma ett par månader. Godnatt.

1 kommentar:

sb sa...

Jag ääääääälskar min säng.