24 nov. 2010

Jag lyckades få rätt mycket gjort idag ändå!

Jag har tvättat två maskiner tvätt, invigt min badmössa, pluggat nästan fyra timmar fonetik i biblioteket och handlat vin. Yay. Den ska jag göra glögg av på fredag tillsammans med SB. Att dricka 75 cl glögg själv är liiite mycket. Jag köpte också ytterligare en yoghurtbytta, och har nu fyra sorters yoghurt i kylskåpet (kokos, apple flapjack, blåbär, äpple + kanel + russin). Eh. Ja.
£3.99. Som hittat. 
Nu borde jag fortsätta med fonetiken, men jag måste göra färdigt finskaläxan först. Vi ska skriva en liten text där vi jämför tre olika saker och använder komparativ och superlativ (bra bättre bäst - hyvä parempi paras). Det låter lätt, men jag kommer verkligen inte på någonting att jämföra. Kanske. Eller. Jag skulle kunna jämföra årstider. Ja! Bra idé Malin. Så gör vi. På tal om finska + glögg är det finsk jul- + självständighetsdagsfest nästa fredag. Förra året hällde finnarna en massa vodka i sina glögglas, blev lite (väldigt) påverkade och sjöng högt med i konstiga finska jullåtar. Så firar finnarna tydligen jul.

Dagens låt: The xx – VCR

Inga kommentarer: