7 nov. 2010

Sonntag.

Satan i gatan så kallt det är idag! Jag tyckte det var kallt igår, idag är det ännu kallare. BRRR. Så imorgon ska jag nog bege mig och köpa tjockare strumpbyxor på M&S. Dessutom skulle jag behöva ett par vantar och en mössa men får nog vänta till jag kommer hem till Sverige (om jag inte hittar ett par jättefina vantar, dårå). Och jag behöver vinterkängor, eftersom jag inte har några rediga skor som klarar kylan. Nu ska jag göra färdigt det sista av finskläxan, vilket är att jag måste skriva en uppsats om Sverige (tietoja Ruotsista) på helst 300 ord. Helst ville nog läraren att vi skulle skriva om något annat land än vårt hemland. Men jag kan ju ingenting om några andra länder och pallar inte kolla upp allt på Wikipedia. Så jag tänker vara lat och skriva om Sverige. Så det så.

Inga kommentarer: